Saturday, February 6, 2010

mayang mengurai I

ada apa dengan mayang mengurai??
ape yg ak tawu ni cite slot lagenda tv3 stiap isnin smpai khamis 430 ptg
tp bgmn jalan critanya, pelakon2nya atau apa2 shj berkaitan yg sewktu dengannya jngn lah tnya ak ye...masih berlangsung lg kah cerita i2? ntahlah
sekadar tengok iklan je huhu

mungkinkah cerita tentang seorang gadis yg bermbut pnjang...
dikurung oleh ahli sihir jahat disebuah menara..ermm ke loteng ek???
diawasi seekor naga..
hanya seekor ank naga sebagai teman..
kmudiannya memiliki sebatang pen ajaib yg membolehkan gadis tersebut melintasi ruangan dimensi wak2 untuk ke suatu daerah yang diloretkan oleh mindanya ke dinding kamar yg usang...
namun begitu daerah tersebut bukanlah sekadar imaginasi dari khayalan seorang gadis semata akan tetapi kewujudannya adalah pasti..
lantas berlangsunglah perkenalan si gadis dengan sang arjuna waima seorang putera raja yang kacak lagi tampan...walau bagmnpon hlngn demi hlngn tetp mengekori setiap langkah si gadis..
namun kebahgiaan adalah tetap pada pengakhirannya..

itulah crita dongeng..tapi yg ak cite ni hanyalah sinopsis lah dr kisah rapunzel...ala dah bekali-kali da maen kat tv3 tp ak xpenah kot jemu nk menontonnye, nmpk sngt ak suke tngok cite2 cenggini kn hahahaha kanak2 pon kanak2 lah jnji best so layanzz...
tapi apakah mayang mengurai ni berkisar pasal rapunzel versi melayu ke?? sape2 kalau tawu 2 sila2 la bagitahu ye hehehe

yg td 2 intro je sbnanye
kisah sbnar ni ak nk cite pengalaman ak sbgai pelajar form 1 dolu2 hehe
ape kaitan dengan mayang mengurai ni plak?
nk dijadikan crita dulu tyme f1, senior2 skolah ak telah mengnjurkan drama pementasan pd mggu matematik dan sains
sebagai pelajar TINGKATAN 1, maka wajiblah menghantar penyertaan untuk pementasan drama tersebut
di sebbkan ak nih bersekolah di sekolah yg bertitel 'A' maka grup boys & girlz haruslah diseparatekn tetapi digabungkan 2 clas
ak dari clas ikmal telah bergabung dengan clas islah....
lelaki ngn lelaki, prmpuan ngn prmpuan....
lepas 2 pemilihan untuk mnjadi pelakon pon dibuat, tapi gurlz clas ak buat donoe je sal pemntsn 2, masing2 kalau bleh xnk masok hoho
tapi gurlz clas islah sngt lah teruja untuk menyertai pmntsn tersbut
so pemilihan pelakon dorg lah yg pilih
chop pilih tajok dlu...xengt tp yg psti pasal raja permaisuri putera puteri lah
dorg gk lah yg pilih jln cite, skrip ke brg2 yg nk guna sbg prop ke, pndek kt semua dorg buat lah huhu
dan tetiba nama salh seorg watak utama yg naik adalah SARAH SYAZANA ngaa~~
sunggohlah ak x suka belakon2 nih sumpah xde bakat..
1st memg mati2 ak tanak watak 2..tp lastly ak time gk setelah dipujuk oleh k.long
ayat k.long :'buat je lah sarah (oh tyme ni blom wujud che ang lagi ye, tyme sopn2 lg hehe), depa dah buat semua, kalau x buat apa plak depa kata..kita dah la xbuat papa, ciap buat xtaw lg ada la'
pasrah je ak dengr dy xpela x dpt watak 2 huuu maka dengn itu aku pon menerima watak 'puteri mayang mengurai' ngee~~
tp memg btol kitorg wat xtawu sunggoh sal pmntasan tuh hehe

watak utama lain
1. nor shafila ramlee sebagai pemaisuri merangkap bunda puteri mayang mengurai (bundaku, ampon anakanda xengt nama bunda dalam watak 2 hehe)
2. fatin habsah raja negara yg x engt namanya beserta negara yg diperintah juga mergkap ayahanda puteri mayang mengurai
3. nadiatul syahirah sebagai putera mahkota mane ntah xengt gk nm dy yg dtg nk pinang si mayang mengurai nih hahahahaha

watak lain yg ak engt
xtaw spe yg jd pengapit atau pengipas bunda & ayahanda tp xsilap ak khairunnisha dengn izyan aqilah huhu
yg pasti hanisah yahaya a.k.a k.long & acah murat gagah sbg hulubalang yg sentiasa menghunus tombak snjata pertahanan (guna batabg mop je hahaha)
dan yg lain2 yg ak x engt hehe




p/s : bunda fila, ang engt x sal cite nih hehe....


2 comments:

..: FiLa:.. said...

hahahaha..anakandaku..mst la bunda ingt..x psal2 kna blakon..yg x sgka 2 leh mng lak..judges 2 x nmpk ke btapa kayunya bunda..haha
ps 2 ak rsa cm kna sumpah je..direct kna pska blakon n bwk wtak plik2..huhu pari2 devil kucing suma ak da pnah..haha

sAsyA said...

hahaha
anugerah 2 namanya wahai bunda ku