Saturday, December 14, 2013

sekali sekala tak apa

apa yg sekali apa pulak yg sekala
ok pengalaman tayar pancit? selalu dah
cuma sebelum2 ni aku sentiasa bernasib baik
tayar tidak pancit di highway
kalau tayar kereta pecah di highway
oh itu dah pernah tp bersama mereka ~wink~
dan tetap masih ada yg mahu bantu terima kasih en lory waktu itu :D
skarang ceritanya tayar motor pancit di highway
wpon highway yg dekat dah dngn umah
oiii jenuh la kalau nk menolak T_T
tapi aku ni manusia gigih
walaupun hanya sekerat hahahahhaha

ok alkisah bermula
aku balik kije dah 6 lebih, nasib solat siap2 dah b4 balik (wpon ada gk rasa mcm nk terjah blik trus solat kat umah waktu tngok tyme dah 5.55pm~peringatan sarah : jangan lewatkan waktu solat.)
di pertengahan jalan lebih kurang pertengan highway lah
(sbb nya umah aku x jauh mana pon dngn BKE tu)
tetiba rasa goyang, huh! what the??? (tetiba telupa pulak rasa tayar pncit mcm mna almaklom lama dah x merasa T_T)
stop trus call kakak
sekali dy g umah abg n abg dah g keje
harapan????
aku ckp xpa lah adik tolak je lah T_T
oooiiii jaoh lg ooii
selama ini kdg2 tengok je org tolak motor smbil ckp kesian kt dia tp memg x mmpu tolong pon la
macam aku td jgk la
Ramai je lagi yg perihatin, ada la jgk dlm 6,7 bijik moto stop tnya kenapa
Alhamdulillah semua pon nak tolong tp semua pon x mampu huhuhu
xpe sy x salahkan mereka terima kasih la
nampk masih ada jgk hati nak tolong manusia dalam kesusahan mcm saya hee~
semua pon ada la, abang, adik, pak cik, uncle tp mak cik xda lah hehehe paham
dah call kakak, pa lg dy pon panic lah
almaklom adik dy kat tetengah jalan sorg kan
budak manja lah katakan ehem~
maka dy pon call lah semua, abang, ame, izat skali
dah lps tu semua pon pakat lawan telefon
aku pon terus jd tamak nak ckp dngn semua org
mana yg tengah on call mana pak cik2 yg dok tnya itu ini huhuhu
ada jgk yg stop n bg num runner tp hampeh aku call x dpt pulak tp tQ ya sudi bantu
confirm pakcik tu penah pncit kt BKE sbb dy siap tunjuk kat aku num fon runner tu yg dy save dlm phone dy hehehehe bocor rahsia :D
dlm dok smbil2 tolak tu izat ckp nak dtg kt smpg ban depn sikit tu
aku dah ckp xpyh dtg sbb nk dekat dah tp dy pon gigih mcm aku gk
(dy dngr aku mcm nk nangis gamaknya padahal dy x tahu aku sebenarnya sedg mencungap merebut udara, , dah la aku letak fon kat celah antara telinga ngn helmet smbil tolak motor tu, mana nk tolak moto mana nk ckp call, nak sapa tegur pakcik2 prihatin lg penat gila kot huuu mandi peluh sebelanga hahahaha)

skali lepas dy letak ada kot seminit tetiba ada sorg ni berhenti
mula aku org nk tnya2 lg lah
tp upanya dy runner
Alhamdulillah...
trus call izat tp x dpt dah, eh bkn, x angkat
2,3 kali try x angkat aku call umah, wan angkat then ckp abg tengah laju la tu hurm paham je lah
sdg elok pakcik runer yg namanya abg rahim dok baiki dy call ckp dy smpai dah kt ban situ
tp b4 tu aku dah msg la ckp kt dy ada org tolong dah huhuhu maka terimakasihdaunkeladilahyedanmintamaafbanyak2kacaumasarehatdr T_T
tu la org larang x mau dngr hehe
sambil dok potpetpotpet ngn pakcik runner (maaflah bahasakan pakcik kat sni, mcm best je hehehe) ada pulak tetiba org hon
aku dah tengok pelik tp skali pakcik tu ckp kwn dy oh ok
dah smbung potpetpotpet balik smpat la amek number tepon pakcik tu
mana taw pisang teringin berbuah lg tp aku mohon ini yg pertama dan terakhir huhu tp boleh jgk aku nk bg kt org lain yg dlm kesusahan lps ni hee
ingat, malang tidak berbau
tengah2 sembg skali ada plak org kat pgr sebelah dok merenyih oh kawan pakcik runner ni lg
ramai betol kwn dy ye huuuu
then tetiba kak ngn mak pon smpai kt tempt aku n tggu kejap smpai abes tp memg tyme tu tggl nk psg balik tayar ke motor je la huhuhu
kena lah RM16 double ye, kalau g kedai RM8 je huhuhu

di sini aku tarik nafas panjang dan bersyukur x bayar hutang kat jaha lg td hahha (ada ka patot bersyukur x byr hutang lg? ah di sini harus kita lihat pada kondisinya ya)
kalau x memg abes la nak2 kalau kakak aku xda sbb dlm purse memg ada rm23 saja huhuhu
kira ngn aku, dwet dlm purse ada rm3 pon penah ja aku ni heee
dah siap aku bayar ckp tima kaseh then blah la hehehehe kak aku pon jalan lah hehehe
sampai rumah dah dlm 7.10pm kot, call smua bgtaw dah slamat smpai umah hee

tp sempat jgk la snap sa dua pic ehe~

(laluan yang dilalui :D)


(ini motor miliknya pakcik runner)

(hah! ni mangsa kejadian, tengok gondol sebentar dy hehe) 


(oh ini lah tayarnya huhuhu)

apa apa pon semua ni pengalaman
n sila noted pada diri sndiri
1.pastikan ada jgk tunai di tangan ye
2.kredit or spare top up fon wajib ada ya (bg yg guna pra-bayar macam aku lah ye T_T)
3.paling pntg selain kredit telefon tu sila2 lah makesure ada bateri (opps! selalu sngt kematian bateri disaat mahu pulang dan diabaikan minah ni sorg hadoi (-_-)"

dan terima kasih kepada semua ya
minah sorang ni memg suka bg semua org pon panic kan T_T
kalau x susahkan semua org tak sah
atau aku memg seorg yg merisaukan ohoo???
maaf la termenyusahkan serta termerisaukan semua org (^_^)"

No comments: