Tuesday, February 15, 2011

suatu ketika dulu

suatu ketika dahulu..
tersesat ku dlm hidup..
sehingga muncul menjelma..
rasa syg kepadamu...

ini adalah antara lgu yg penah aku ranapkan hahaha tp aku tanak cite pasal lagu ni pon hehehe saja ja intro :D


PERHATIAN ini adalah n3 pnjang, kalau nk baca silakan, kalau taknak xpe tiada paksaan :)

hari ni adalah 12 Rabiulawal, hari keputeraan Nabi Muhammad SAW
maka hari ini cuti umum yeay! (wpon dah nk abes tyme dah hehe)
dengan itu sebagai menyambut hari keputraan baginda ya Rasulullah telah diadakan majlis2 perarakan sambil beselawat ke atas baginda, tapi jangn lah hari ni je berselawat ke atas baginda, sebaiknya amalkanlah pada setiap hari atau waktu dan ketika, jngn hanya menunggu setahun sekali :)

kalau diingatkan kembali zaman2 sekolah sngt memberi impak pada aku dalam menyambut hari keputraan Rasulullah SAW. Setiap tahun adalah menjadi acara wajib untuk berarak sambil berselawat mengelilingi sekolah (tp sebenanya x smpai pon sekeliling, slalu dr asrama smpai ke dewan besar je :D) pearakan ni WAJIB disertai oleh setiap pelajar.

justeru mlm sebelum perarakan setiap kumpulan akan dibekalkan dengan sebidang kain rentang untuk dihias mnjadi sepanduk untuk perarakan keesokan harinya, tyme ni kalau kna grup best pakat pulun la dengn semngt tuk siapkan kain rentang tu, smpai bila diarahkan untuk tdo pon masih bersemangt nk mewarna bagai lg, smpai kna marah dngn warden pon ada hahaha

tp kalau kna tyme x smngt, bagai dikata la malasnya, mulalah merapu meraban tu x kna, ni x kna, tekeluar la bebagai alasan dan soalan, baju nk kena sama wrna, kenapalah kna wat segala perarakan, bg je cuti x boleh ke? lgsung x cntik sepnduk kau tawu, lgsung x ikhlas nk smbut, buat sebagai syarat je hahahaha

dua2 perasaan aku penah alami, slalunya yg yg x semangt ni tyme dah mula nk naik tanduk la hehe mula nk mmberontak & melawan, :) biasala kanak2 lmbat metured cm aku mcm tu la hee tp bila dah naik menengah atas dah ok dah, mula semangat nk ikut perarakan dngn ikhlas hati hahaha

kumpulan dibahagikan mengikut gabungan dorm yang ditntukan oleh warden. eh ke pengawas ea? telupa la hehe selalunya hanya gabungan 2 dorm saja so 1 kumpulan ada la dlm 40 orang, meriah la sket nak2 kalau gabung dorm yg memg selalu memeriahkan suasana sunyi di asrama haha sunyike asrama aku? erkk!!

smpai je kt dewan adalah persembahan nasyid, tilawah, hafazan, kumpulan perarakan terbaik, sepanduk tercantik dan yg paling aku engat tyme aku f5 dorm aku dpt anugerah dorm tercantik hahahaha tyme2 ni smpt lg ada acara dorm cantik & x cantik kn hehe tp memg cntik pon budak2 tu hias, aku tulong sket2 je, biasalah budak malas cm aku xda nya nk rajin hahahaha

smpai je tengahari semua pelajar mula menerjah DM a.k.a dewan makan, selalunya kalau ada acara2 begini makanan dy akan xtra sedap sket dr hari2 biasa, adalah masak nasi warna-warni ke, nasi tomato ke dan seangkatan la huhuhu so sbg budak asrama melahap adalah number satu wahahahaha
selesai je makan terus msuk dorm, landing atas katil yg macam empuk x empuk dan ape lg membuta le, itu acara wajib bg budak asrama okey :))

sekarang??? i mean hari ini, aku da x join da aktiviti mcm tu, bila teringat jadi sangt rindu, terus rase syukur sebb at least pernah jugak ada pengalaman meraikan maulud nabi besama kwn2 dulu :)
terima kasih ustaz, ustazah & cikgu2 sebab paksa saya dulu :D

dan aktiviti aku hari ni dok kt meja study, trun ke katil study, dok atas lntai pon study jugak macam aku ni rajin la sngt
tp sebabnya aku da exam jumaat ni hehe so wish me all the best, tq
hahaha x malu sungguh minah ni :p
smpat pulak mghupdate blog ye
wut ever la hahaha
btw

~SALAM MAULIDUR RASUL~

12 comments:

Burungman said...

heheheh.. makin pemalas ye skrg? kehkehkeh

yAtiE said...

hihi samala...dlu lain skrg lain..skrang mmg dh xleh nak merasa perarakan apepon. dan dulu lgiii seronokkk

sArA said...

nordin : ye kot tp asenya Alhamdulillah blom smpai tahap menyusahkan org lain la hahaha
masih siap la smua bnda yg kena buat :D

yatie : yup betol3
zaman knk2 riang la katakan haha :D

sekamar rindu said...

salam..

sangat suka entri ni..

maknanya kalau x ada apa2 acara..menu2 nya biasa2 je ek?

ishh

sArA said...

sekamar rindu : tq :) sngt pnjg kn hee~
ha'ah kalau xda pape biasala menu, standard skolah asrama biasa la hehe xcept hari selasa nasi ayam :D
rasenye sama ja ngn mana2 asrama kn hehe

Teja Evalea said...

ko xpksa bc an??
so ak xbc.. hee

kindergartenlibrary said...

manu biasa2 ke kalau tak de acara ?

sArA said...

slp me plz : yup hehe

nelly : ha'ah, nomal la kn :D

Unknown said...

teringat plak zaman skola slalu maulidur rasul la best... hehe

sArA said...

nick : hahaha tyme tu je kot nk merasa perarakan ni hehe

nurul rasya said...

susah nak baca la. tak berapa nampak

sArA said...

she's retarded : da bold kan..ok x?